Το PMBOK® αλλάζει και το ίδιο θα συμβεί και με τις εξετάσεις πιστοποίησης PMP®
Αυτόν τον Σεπτέμβριο αναμένεται η νέα, 6η έκδοση του οδηγού PMBOK® και ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής και οι εξετάσεις πιστοποίησης PMP® θα αλλάξουν σύντομα.
Ο επαγγελματίας διαχειριστής έργων (Project Management Professional – PMP®) καθοδηγείται, προσαρμόζει και προσαρμόζεται από τις τρέχουσες πρακτικές στο επάγγελμα και εφόσον η διαχείριση των έργων εξελίσσεται είναι λογικό το ίδιο να συμβεί με τον Οδηγό PMBOK® και με την εξέταση PMP. Έτσι διασφαλίζεται ότι ο Οδηγός είναι έγκυρος, ζωντανός κι επίκαιρος, ότι το περιεχόμενο των εξετάσεων είναι σύμφωνο με τον Οδηγό και ταυτόχρονα ότι οι νέοι πιστοποιημένοι επαγγελματίες θα εφαρμόσουν πιστά και άμεσα τις σύγχρονες πρακτικές στην δουλειά τους.
Η εξέταση PMP σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί εξέταση του Οδηγού PMBOK®, αποτελεί όμως μία από τις βασικές αναφορές για την εξέταση. Έτσι συνεπεία των αλλαγών στον Οδηγό ο εξεταζόμενος θα πρέπει να αναμένει αλλαγές αναφορικά με την ορολογία που χρησιμοποιείται στο πλαίσιο των εξετάσεων, καθώς και προσαρμογές στις ομάδες διεργασιών (process groups), τα αξιοποιούμενα εργαλεία και τις τεχνικές διαχείρισης έργων.
Πιο συγκεκριμένα, όσοι χρησιμοποιείτε τον Οδηγό PMBOK® ως εργαλείο μελέτης για το PMP, στην 6η του έκδοση θα βρείτε:
- Μια νέα δομή που βασίζεται στις ομάδες διεργασιών (process groups) κι όχι στις γνωστικές περιοχές (knowledge areas),
- Μεγαλύτερη έμφαση σε ευέλικτες (agile), προσαρμοστικές και επαναλαμβανόμενες πρακτικές διαχείρισης έργων, οπότε η κάθε Γνωστική Περιοχή (knowledge area) δομείται σε νέα επιμέρους τμήματα:
- Βασικές έννοιες
- Τάσεις και αναδυόμενες πρακτικές
- Προσαρμογές και σκέψεις για νέα περιβάλλοντα (more related Agile Project Management)
- Ένα νέο κεφάλαιο σχετικά με το ρόλο του Project Manager, το οποίο βασίζεται στο PMI Talent Triangle και επικεντρώνεται στις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρία που πρέπει να έχει αυτός ώστε να ηγείται αποτελεσματικά των έργων του,
- Τη μετονομασία δύο γνωστικών περιοχών, ώστε να αντικατοπτρίζουν πιο εύστοχα τι ακριβώς είναι “διαχειρίσιμο” μέσα στον κύκλο ζωής ενός έργου. Έτσι η «Διαχείριση Χρόνου» γίνεται τώρα «Διαχείριση Χρονοδιαγράμματος», ενώ η «Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού» είναι πλέον «Διαχείριση Πόρων»,
- Τρεις νέες διεργασίες:
- Manage Project Knowledge (στην Project Integration Management Knowledge Area της Executing Process Group)
- Implement Risk Responses στην Project Risk Management Knowledge Area της Executing Process Group)
- Control Resources (στην Project Resource Management Knowledge Area της Monitoring & Controlling Process Group)
- Δύο διεργασίες να λείπουν
- Close Procurements η οποία ενοποιήθηκε με την Close Project or Phase
- Estimate Activities Resources η οποία ενοποιήθηκε με την Estimate Durations
- Ένα σαφέστερο διαχωρισμό μεταξύ Project Management Plan και Project Documents,
- Κάποιες αλλαγές σε ονόματα διεργασιών
Συμπέρασμα: το PMBOK Guide® αλλάζει, η εξέταση PMP® αλλάζει. Αν ο στόχος σου ήταν μέσα στο 2017 να έχεις κατακτήσει την πιστοποίηση του Διαχειριστή Έργων, τώρα είναι η τελευταία σου ευκαιρία να ξεκινήσεις την προετοιμασία: με δύο ώρες καθημερινό συστηματικό διάβασμα, ένα στοχευμένο σεμινάριο που θα σε οργανώσει και θα σου δώσει τις απαραίτητες 35 ώρες εκπαίδευσης και σε δύο μήνες είσαι έτοιμος/η.
Μην το αναβάλεις, η επιτυχία έρχεται παίρνοντας την απόφαση για το πρώτο βήμα! Κλείσε θέση για το επόμενο σεμινάριο προετοιμασίας ΤΩΡΑ!