Σχολή Γονέων με Παιδιά στην Εφηβεία
Πολλοί Γονείς φοβούνται την εφηβεία!
Γιατί;
Μήπως συγκλονίζονται όταν πίσω από την φαινομενικά ακατανόητη συμπεριφορά του παιδιού τους ξαναβρίσκουν ένα λησμονημένο κομμάτι της δικής τους εφηβείας; Αν οι Γονείς κατανοήσουν τι συμβαίνει στην εφηβεία του παιδιού τους θα μπορέσουν να διαβάσουν διαφορετικά τα δικά τους νεανικά χρόνια και εν τέλει να επικοινωνήσουν αποτελεσματικότερα και μεταξύ τους και με τα παιδιά τους.
Σε αυτό τον Κύκλο Σχολής Γονέων – Ομάδων Ενδυνάμωσης Γονέων με παιδιά στην Εφηβεία θα μάθουμε:
- ν’ ακούμε πίσω από τις λέξεις τα συναισθήματα των παιδιών μας,
- ν’ αναγνωρίζουμε τα αναποτελεσματικά μηνύματα που συχνά τους στέλνουμε,
- να κάνουμε σωστή χρήση της γονεϊκής μας εξουσίας,
- ν’ αντιλαμβανόμαστε τη διαφορά προειδοποίησης-επίπληξης-απειλής, παραίνεσης-ηθικολογίας-διδαχής, κριτικής-διαφωνίας-κατηγορίας, διερεύνηση-ερώτησης-ανάκρισης
- να περνάμε παραγωγικό χρόνο με παραγωγικές συζητήσεις με τα παιδιά μας,
- ν’ αναθρέφουμε παιδιά ως υπεύθυνους ενήλικες.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
- σε Γονείς παιδιών που βιώνουν τη «δύσκολη» περίοδο της εφηβείας
- σε Γονείς που θέλουν να προετοιμαστούν και να περάσουν πιο εύκολα μαζί με τα παιδιά τους την «δύσκολη» περίοδο της εφηβείας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Ο κύκλος μας αποτελείται από 8 συναντήσεις, τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε αποσπασματικά ή στο σύνολό τους. Η θεματολογία τους διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες των συμμετεχόντων, ωστόσο, ενδεικτικά έχουμε προετοιμάσει το ακόλουθο περιεχόμενο:
- 14 Φλεβάρη: Ακούω άρα Επικοινωνώ – τι λέει το παιδί μου πίσω από τις λέξεις, τι μηνύματα στέλνω εγώ; Πως ν’ ακούμε ώστε να μας μιλάνε τα παιδιά μας: Ενεργητική Ακρόαση. Πώς να μιλάμε ώστε τα παιδιά μας να μας ακούνε: Η γλώσσα της αποδοχής!
- 28 Φλεβάρη: Γονείς και Άλλοι – οι Γονείς σίγουρα αποτελούν το πρότυπο αλλά από ποιους ακόμα παραδειγματίζονται τα παιδιά μας; Παπούδες, δάσκαλοι, φίλοι… Πως το διαχειρίζομαι;
- 14 Μάρτη: Γονεϊκή εξουσία: Αναγκαία και Δικαιολογημένη; Αναπόφευκτες οι συγκρούσεις γονέων παιδιών, πρέπει πάντα να υπάρχει «νικητής»; Ποιος;
- 28 Μάρτη: Οι Μεταβάσεις, Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο, Για ποιον είναι πιο οδυνηρό όταν το παιδί απομακρύνεται; Οι μεταβάσεις διακρίνονται από αγωνία και ανασφάλεια. Το παιδί και ο έφηβος στέκονται με αγωνία και απορία μπροστά στο άγνωστο και αυτή η άγνοια τους γεμίζει ανασφάλεια και χαμηλή αυτοεκτίμηση. Χρειάζονται λοιπόν ένα δυνατό και σίγουρο ενήλικα δίπλα τους. Όμως συχνά τα ίδια συναισθήματα άγνοιας, ανασφάλειας, έλλειψης, διακατέχουν και τους Γονείς. Θα βρούμε λοιπόν τα αίτια και θα μάθουμε να διαχειριζόμαστε τα συμπτώματα, ώστε το παιδί ή ο έφηβος να επιτύχουν βραχυπρόθεσμα ομαλή ενσωμάτωση στο νέο τους περιβάλλον και μακροπρόθεσμα να κτίσουν την αυτοπεποίθησή τους και να μάθουν να στέκονται στα πόδια τους και να διαχειρίζονται το μέλλον τους μόνοι. Παράλληλα οι γονείς θα βιώνουν την έλλειψη και την αγωνία ομαλότερα και σαν φυσική εξελικτική φάση ανάπτυξης.
- 11 Απρίλη: Μεγαλώνω, ωριμάζω, αλλάζω – Πώς βλέπουν οι έφηβοι τους γονείς, τον εαυτό τους, το σχολείο, την κοινωνία καθώς μεγαλώνουν; Πως οι Γονείς μπορούν να μυήσουν αποτελεσματικά τα παιδιά τους στην κουλτούρα της εκπλήρωσης των στόχων και να ενισχύσουν την ανάπτυξη ευθυνών;
- 25 Απρίλη: Επαγγέλματα του Μέλλοντος … τι λένε κάποιες έρευνες και προβλέψεις σε Ελλάδα και Ευρώπη; Μπορούμε να προβλέψουμε τα επαγγέλματα ή τις εργασίες αιχμής σε 5 ή/και 10 χρόνια από σήμερα; Από τη «θεωρία» στην «πράξη» – Παρουσίαση περιπτώσεων, προβληματισμός, συζήτηση, βέλτιστες εναλλακτικές.
- 9 Μάη: Ολιστικό Μυαλό – Πολλαπλή Νοημοσύνη, Πως αξιοποιείται; Τι σημαίνει για το μέλλον τους; Πως οι Γονείς μπορούν να εντοπίσουν τις κλίσεις των παιδιών τους και με ποιες τεχνικές μπορούν να τα βοηθήσουν να τις αναπτύξουν/αξιοποιήσουν για τις ακαδημαϊκές και επαγγελματικές τους επιλογές.
- 23 Μάη: Γονεϊκή εξουσία (Επανάληψη): Αναγκαία και Δικαιολογημένη; Αναπόφευκτες οι συγκρούσεις γονέων παιδιών, πρέπει πάντα να υπάρχει «νικητής»; Ποιος; Συμβουλές για παραγωγικό διάλογο που αναπτύσσει την κριτική σκέψη
- 30 Μάη: Ακούω άρα Επικοινωνώ (Επανάληψη)- τι λέει το παιδί μου πίσω από τις λέξεις, τι μηνύματα στέλνω εγώ; Πως ν’ ακούμε ώστε να μας μιλάνε τα παιδιά μας: Ενεργητική Ακρόαση. Πώς να μιλάμε ώστε τα παιδιά μας να μας ακούνε: Η γλώσσα της αποδοχής!
- 6 Ιουνίου: Χρήση και αξιοποίηση των ψυχομετρικών εργαλείων – Τι μας λένε τα “τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού“; Πόσο απαραίτητα και αξιόπιστα είναι; Μύθοι και Αλήθειες! Επαγγελματική Ταυτότητα και Προσανατολισμός, Πως διαμορφώνονται; οι Γονείς υποστηρίζουν ή διαμορφώνουν απόψεις και επιλογές; Τι μας λέει το οικογενειακό επαγγελματικό γενεόγραμμα; Σε τι προβληματισμούς ή συμπεράσματα οδηγεί;
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
- Η επένδυση συμμετοχής σε κάθε συνάντηση είναι €25 για τον ένα Γονέα και €35 για τους δύο.
- Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων
Συντονίστρια Εργαστηρίων: Eirini_Andrioti, Πιστοποιημένη Career Coach